Welcome to my blog :)

rss

Sabtu, 24 April 2010

perlukah PhD dalam hidup??

Phd bkn yang membawa gelaran doktor tu. Phd ialah perasaan hasad dengki yang membawa gelaran pendengki terlampau yang juga boleh dinaikkan pangkat kepada pengumpat terlampau. Ok setakat itu sahaja definisi aku yang mengarut ni.




Sekarang musim budak2 U, kolej tengah exam. So, ramai kawan2 aku sebok exam. Aku pulak melepak sebok dengan kerja. Hari2 kerja macam kerbau tapi hasilnya tak dapat jugak. Kenapa? Sebab ramai org dengki kat aku. Orang dengki kenapa. Yela akukan santek. Hahaha. Okeh. Aku tipu -_-''  sebenarnya aku bukan apa. Takde niat der nak menyakitkan hati sesiapa esp tokey aku yang menyakitkan hati aku tu. Bukan nak mengumpat die pon. Tak caye die boleh baca & sahkan. (well ofkoslah die tak bace kalau tak aku takde der nak wat entri ni.. hihi :P )




So ape citer ek sebenarnya? Aku malas nak mengulas sikap orang melayu kita ni. Pantang tengok orang lebih dari kita. Macam-macamlah dibuatnya. Santaulah, bomoh2 lah nak suruh orang lain jatuh. Tak boleh ke kita sendiri belajar macam mana nak maju macam orang lain. Kenapa mesti nak jatuh kan orang yang lagi maju dari kita. Bukan ke elok kalau kita mintak turunkan ilmu @ tips2 berniaga ke ape ke kan ke lebih berfaedah dari buat benda2 syirik nak jatuhkan orang? Bengang betullah aku dengan orang melayu kita ni. Nak mengata bangsa sendiri ni aku taknak. Tapi kalau dah bangsa sendiri buat malu je ape yang boleh kita harapkan? Bangunlah.. kalau bukan kita sendiri yang mengubah bangsa kita siapa lagi? Orang melayu sekarang canggih.. yang merempit buat stunt atas jalan raya tu anak siapa? Anak orang melayu kita. Yang kena tangkap maksiat beramai2 tu anak siapa? Anak melayu kita. Yang meragut orang2 tua tepi jalan tu anak siapa? Anak melayu kita. Yang buang2 anak yang jadi trend fofular sekarang ni anak siapa? Anak melayu kita. **sigh**




Apalah nak jadikan? Sudahlah. Aku bosan nak membebel kat sini. Renung2kanlah sendiri.


*gambar hiasan*
santekk jugak.. saje menyempit.. hihi :P







p/s: bosan der nak melayan kerenah orang.

13 ulasan:

  1. manusia takkan bangun klau x tidur..harap melayu pun begitu

    BalasPadam
  2. yerlah..silap kat mane pon tak tau..

    BalasPadam
  3. sayang...phd tu adalah Permanent Head Damage lah...so, jgnla blaja tinggi2 =)

    BalasPadam
  4. sabar-sabar..karenah manusia tue :D


    http://nomborsebelas.blogspot.com/

    BalasPadam
  5. manusia mmg xleh tgk org senang or lebih dr dia.. biaselah tu..
    xyah layan.. nant kite yg semak.. hehe

    layan dgn kelembutan... sure dorg sedar

    BalasPadam
  6. betul betul cik senget..
    aku setuju 100% ko punya opinion.hihi
    melayu jer yang ade mslh phD nie..
    buang anak dalam tong semua tu..rempit ke,,,cerai ke..ade dengar kaum laen cam cina ke india..jarang sangat lah babe..
    tiap2 ari aku duk belek metro..MUKA MELAYU jer

    BalasPadam
  7. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  8. hanis malik:nanti aku cakap kat ayah aku.. hehehe

    sebelas: ngah sabor le ni haa

    miss izah mohamed: kadang2 lagi kita lembut lagi diorg wat donoe je..

    gadis BB: buat malu orang melyu je haa..

    BalasPadam
  9. ada perlu ada yang tak perlu


    yang tak perlu yang buruk-buruk macam hasad dengki, khianat dan yg sewaktu dengannya..


    yang perlu ialah kita cemburu dengan orang dapat keputusan tinggi..apa yg kita perlu buat kita belajar la rajin-rajin sampai dapat keputusan tinggi..


    tapi bila otak dah tak tahan dia mesti ada "preasure"..pastu "head" mula tak betul..akhir sekali "damage"..meletup..hehe

    tuh yg ada sikap buruk tuh..=)

    tak perlu kait mengenai orang melayu..

    kaum lain ada juga tapi tak tunjuk..kita yang melebih-lebih..


    yang penting kita tak kacau dia dan dia tak kacau kita..


    itu saja, sekian n salam singgah..=)

    BalasPadam
  10. takyah layan sgt perangai pemegang PHD nih..rimas dibuatnya..yg penting jgn kita lak jadi student PHD..

    BalasPadam
  11. ZE: thanks.. tapi itulah.. lain orang lain pendapatkan?

    JMR: betul3!! tp kalau ada PhD betul boleh dapat title Dr :)

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails