Welcome to my blog :)

rss

Sabtu, 17 September 2011

Dah tertulis tapi kita tak pernah nampak..

salam readers. sekian lama menyepi akhirnye muncul kembali *haremnye ayat. =P
sihat ke korang? aku ni macam biasalah malas dah nak cakap. secomel biasa. ahaks. lama tak menulis disini. tapi selalu blogwalking cari info. well. serajin biasa. ahaks lagi. so what's with the title? macam biasa aku punya entri tak pernah berkaitan dengan tajuk. tapi hari ni sumpah aku nak tulis pasal tajuk tu. korang sure-sure tak tertipu lagi. heh. 


dah tertulis tapi kita tak pernah nampak. apa dia. aku tak bagi korang teka teki teka tekuk. aku bercakap pasal takdir dan qada dan qadar. bukan nak tukar jadi ustazah pilihan hari ni. bukan nak bodek masuk rancangan solehah tu. just baru ni sedang aku mengelamun, aku terfikir. kenapa hidup aku macam ni ha? aku buat dosa apa sebenarnya. teruk sangat ke hidup aku? eh tak. ada orang yang hidupnya lagi miserable dari aku. syukur.. 


dulu lepas habis sekolah aku mintak UITM. aku dapat UITM Syah Alam. course jururawat. tapi aku tolak. nak masuk matrix la konon. kononnye top sangatla orang masuk matrik. topla sangatkan. ok. wrong choice. then, tercampak kat UMS. but, tak menyesal sebab UMS even jauh but yet very memorable. kawan. that what matters most bila kita tak tahu arah nak tuju, tak tahu apa pilihan kita, tak tahu apa pegangan kita. syukur lagi.


lepas tu, aku dapat kolej under KKM jugak. Pn Jamilah bagi ayat kaw terbaekkk punya suruh balik. ok. syurga di telapak kaki ibukan. so.. i followwww *ala2 salleh yaakub tu. dah dua tahun masa aku habiskan. then i end up here. tempat yang sangat 'best' giler sampai dah berapa orang tak sempat habiskan pengajian. heh. tanaklah cakap sebab apa. bermodalkan 'sebab aku nak dapat kerja so aku tahan' then adalah aku kat sini sampai sekarang. korang nampak tak? memang aku ditakdirkan untuk jadik nurse pon. tu je aku nak cakap. hihihi. 


aku ni sangatlah tak bersopan santun sangatlah tak berlemah lembut sangatlah tak suka budak-budak. but sometime we need to know that life doesnt flow with our choices. dah termaktub dalam Loh Mahfuz qada dan Qadar kita. Allah knows best. jadi apa yang ada sekarang kita syukur jerla. *syukur jerla lepas habis belajar aku terus dapat kerjakan. err.. nampak sangat ke tak ikhlas? =P




p/s: miss Pn Jamilah. sumpah tak pernah salahkan mama.
p/s: terima kasih kawan-kawan sebab bertahan bersama-sama. 
p/s: nak balikkkkkkkkkkk.. huaaaaaaaaaa :(

bersatu kita teguh bercerai kita kawen lagi~ =P
gambar credit to oyen sunquick

sayang kamo semua. :))




THANK YOU ALLAH!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails