Welcome to my blog :)

rss

Rabu, 22 September 2010

perihal Pn Jamilah dan sambal.

Pn Jamilah call.

Pn J: hai buatpe?

aku: takde buatpe. nape ma? 

Pn J: mama nak pos cadar ngan barang2 awak ni. nak apa2 lagi tak

aku: erm. nak sambal ikan bilis boleh?

Pn J: ape?? hari tuh masa balik raya nape tak buat? macam mana nak pos sambal ikan bilis. ko ni memang lah suke benor mengarut!

aku: erm. yerla2. orang gurau je.


semalam tengah aku duk saja tetiba mesej sampai. 
'long, ma dah pos cadar dengan sambal ikan bilis'

hehehe. kalau dah nama tu mak.. 

aku jawab, 'eleh. ari tu bebel.'

Pn Jamilah jawab: 'mak mana nak bia anak dia kempunan nak makan. masa ni je mama masak tuk awak. besok2 mama takde da takde sapa nak layan ko nak makan itu ini macam ni lagi dah.'

terburai air mata aku. terima kasih mama. sayang mama.

Pn Jamilah terchenta







p/s: belum reda lagi homesick aku. Y_________Y






5 ulasan:

  1. uhuhuuu bestnya mama anto sambal bilis

    BalasPadam
  2. mak memang macam tue...sebelum bagi bebel dulu :P

    BalasPadam
  3. lelord: nak rasa? meh meh.. :)

    nurul majdah: a'ah kan? pelik tapi sweet. :)

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails