Welcome to my blog :)

rss

Isnin, 8 November 2010

fire drill yang tak berape nak fire drill.

'abang.. tunggulah kejap. nanti ayang pergilah.' seronoknya hidup berumah tangga. ada insan yang boleh berkongsi hidup setiap masa. nak tidur dengan dia. bangun tidur pon bersama dia.

'mimi sayang.. bangun mimi sayang.'

''ehmmm... japla bang.. sayang mantuk lagi ni.. semalam tak kasi orang tidur'' sambil senyum sinis.

dia senyum. aku tergoda. baru nak goda dia balik. tetibe........ KRINGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!

aku terkejut beruk bingkas bangun. sialan. mimpi rupanya, ape gatal bebenor aku mimpi berlaki bini nih??? ahhh.. tapi mimpi tuh syok! bunyi apa bising gila tuh? bingit telinga aku. potong stim betul. tapi sumpah aku tak stim pon. heh!

siti pandang aku macam pandang orang gila dengan muka berkerut-kerut. yang kejut aku tadi si siti rupanya. patotlah suara suami aku macam perempuan. aku ingat aku kawen dengan pondan ke apa. lega kejap. siti cakap ada fire drill. sebab penggera kebakaran berbunyi. aku mamai-mamai lagi. orang lain dah turun ke? macam tak dengar bunyi orang kecoh-kecoh pon. aku tidur balik niat nak sambung mimpi basah 'syok'. 

siti tepuk bontot aku. pedihnya sampai simfisis pubis kot... kurang asem. aku bangunlah jugak memaksa diri untuk menyelamatkan diri dari kebakaran kononnya. lepas tu sebab fire drill tak boleh guna lif jadi kami guna tangga. DARI TINGKAT 12 okeh! mak aii.. it takes like FOREVER nak sampai bawah tu.. tapi alhamdulillah. berkat usaha tangga kejayaan, aku sampai jugak kat lobi. 

macam-macam ragam. muka tak mandi, baju tido seksi tak leyh blah, macam-macam ah. pak guard cuci mata saje. sukelah tu. tengok kami nurses ni bertukar uniform kan???

nampak sangat muka tak mandi kan. mata pon bengkak-bengkak lagi. haha


masing-masing fedup jek nunggu warden yang tak turun-turun.


 fesyen rambut terbaru. uptodate sungguh. hahaha


yey! akhirnya abang-abang bomba datang menyelamatkan kami!

 minah-minah kecoh gila kamera. bukan selalu dapat peluang macam ni. :P

akhirnya warden turun. kami dapat tahu itu bukan fire drill. tapi betul-betul. tak sangka betul. naseb baik kami sempat menyelamatkan diri. toilet mate aku siap sempat gosok gigi dan sarung kasut sukan lagi. hampeh betul. abang bomba cakap ada masalah wiring kot. pastu terbakar. tapi sikit je. sensor tuh kesan asap lalu berbunyi. macam hampeh je ayat aku. tapi last-last lepas tu kami boleh naik bilik. aku cepat-cepat je berdiri depan pintu lif tuh. tak sanggup lagi aku nak mendaki tangga naik tingkat 12. malam tuh rasakan sensasi denyutan yang teramat sangat kat kaki aku sampai rasa macam nak demam. padan muka. sampai suruh tak bersenam. huhu. lepas tu aku manfaatkan dengan sambung mimpi basah tido aku. hihihi. hepi endingkan??



p/s: sakit kaki sampai hari  ni tak hilang. huhu

5 ulasan:

  1. salam....

    bab tunggu warden lama sgt tu, jgn2 warden terbakar tak?? hahahaha :-DDDDDDDD

    BalasPadam
  2. blade edge: hahhaha. tak tahulah tu..

    sya mansor: owos.. macam la xkenal aku. kikiki

    BalasPadam
  3. huH! ingatkan latihan kebakaran rupanya btol2 terbakar..

    BalasPadam
  4. ha'ah ler... naseb bek sempat menyelamatkan diri. huhu~

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails